close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד לצאת לחופשה משפחתית בחו"ל מבלי לשבור קופת חיסכון?

מערכת שורשכח אב, תשעה13/08/2015

הקהל הדתי בחו"ל מתמקד בחיפוש אחר מסעדות כשרות ומקומות בילוי צנועים, אבל יש עוד כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם כדי לחסוך בהוצאות: טיסות, בתי מלון ורכב

תגיות:
הקהל המסורתי, הדתי והחרדי ממלא את אולם היוצאים בנתב"ג בכל שנה מדי קיץ. הסיבה העיקרית לכך היא לא רק מזג האוויר הנוח באירופה וארצות הברית, אלא גם תקופת "בין הזמנים". שנת הלימודים בישיבה מחולקת לשלוש תקופות וכל אחת מהן נקראת "זמן". לכל זמן יש אורך שונה ובין התקופות ישנה חופשת. החופשה נקראת "בין הזמנים" והיא מציבה שורה ארוכה של אפשרויות נופש עבור הקהל הדתי.

הדילמה העיקרית של הקהל הדתי בחופשה משפחתית בחו"ל באה לידי ביטוי בחיפוש אחר מקומות כשרים. שומרי מסורת או חובשי כיפה לא יכולים להרשות לעצמם לאכול בבתי המלון, וכמובן שלא לטעום מהתפריט המקומי במסעדות לא כשרות. הפתרון הוא לברר מראש על מקומות רלוונטיים וגם להיעזר ברשתות חברתיות כדי לקרוא המלצות. מעבר לכך, היום כבר ניתן לצאת לחופשה משפחתית ארוכה בלי לשאת בהוצאות מיותרות.

הזמנה מראש של טיסות ובתי מלון
ככל שתקדימו להזמין את הטיסה כך תוכלו לחסוך בכסף. זה נכון שלעיתים ישנן הזדמנויות של הרגע האחרון אך יש לזכור שלרוב מדובר במספר מקומות מוגבל ובמידה ואתם מעוניינים לנסוע בהרכב משפחתי גדול או עם משפחות נוספות יתרון זה לא בא לידי ביטויי. דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הם כמובן מועדי ישראל בהם תירצו לבקר באתרים יהודים כמו למשל קיברו של רבי נחמן מאומן. במועדים אלו לעיתים מגבירים את כמות הטיסות ליעד. בחיפוש טיסות לקייב תוכלו להבחין שבשנה זו נוספו טיסות במוצ"ש בכדי להקל על העומס לפני כניסת החג. הראשונים שדאגו לשריין לעצמם את הטיסה, זכו לטוס עם צאת השבת ובכך להגיע לקייב בשעת לילה סבירה ולא באופן דחוק לפני כניסת החג. לכן אין סיבה לחכות לרגע האחרון. כמובן שככל שתקדימו לתכנן נסיעתכם גם המחירים יהיו נמוכים יותר.

אחרי הזמנת הטיסות, כדאי לעבור לשלב של בחירת מלון. בתחום התיירות יש משמעות גדולה למיקום: ככל שהמלון קרוב יותר למרכז העיר, כך צפוי מחירו לעלות. במידה ואתם מתכוונים לטוס לתקופה הכוללת ימי שבת, חג ומועד, קחו את זה בחשבון. העדיפו לשלם עוד כמה דולרים על מיקום קרוב וכך לא תצטרכו לסבול מהליכה רגלית ממושכת. בדקו האם יש בקרבת המלון בית כנסת או קהילה מקומית. במידה ולא, נסו לקבל פרטים על בית חב"ד כדי לאכול ולהתפלל. זכרו שמלון במרכז העיר אמנם יקר יותר, אך לעיתים החיסכון מתבטל בשל ההוצאות על מחירי התחבורה.  

זמני התפילות צפויים להשפיע על הטיול שלכם ועל השהות במלון. במדיניות כמו צפון אירלנד ואיסלנד אתם צריכים להיערך לשעות שקיעה וזריחה מוזרות במיוחד, אולם גם באירופה כדאי להתכונן לשקיעה בשעה 21:00 בערב בחודשי הקיץ.

תחבורה למשפחה גדולה ואתרי מורשת
דווקא בתחום התחבורה לא צפויים שומרי המסורת להיתקל בבעיות מיוחדות במהלך החופשה המשפחתית בחו"ל. מלבד שבתות וחגים בהם רוב הדתיים גם ככה מעדיפים להישאר בארץ, התחבורה הציבורית באירופה ובארצות הברית תחסוך לכם הרבה כסף. זכרו שמונית משדה התעופה למרכז העיר תעלה הרבה יותר מנסיעה ברכבת או באוטובוס, אך כאן נכנס לחישוב מספר הנפשות במשפחה. מונית משדה התעופה ניוארק למנהטן לדוגמא תעלה 60 דולר, בעוד כרטיס לרכבת יעלה 11 דולר. אם אתם משפחה של מעל 5 נפשות, העדיפו מונית גדולה שאולי גם תעלה פחות.

רכשו כרטיס משולב של מספר סוגי תחבורה ציבורית בכל עיר בה אתם נוחתים. כך תוכלו לגוון בין רכבת, אוטובוס וחשמלית ולחסוך עשרות אחוזים. בנוסף, בררו על אפשרות לרכוש כרטיסי תחבורה ציבורית עם כניסה לאטרקציות. כמעט בכל עיר גדולה בעולם יש קהילה יהודית משמעותית שמפעילה מוזיאון, אתר מורשת או בית כנסת עם ערך נוסטלגי. נצלו את הביקור בחו"ל ותחשפו את בני המשפחה לחוויות אותנטיות מהגולה.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה